torsdag 16 januari 2014

Älskade pappa


Bilden är tagen 27 juli 2013 på mammas 70 årsdag. Tre dagar senare finns han inte mer, han checkade ut helt enkelt. 
Ja hej det är mamma, pappa finns inte mer han är nog död, vad skall jag göra ?
Vad säger du, skojar du med mig ?
Nej, han sitter här i stolen och jag får inte kontakt med honom.
För i helvete........ Ring ambulans, gör hlr..... Gör någonting !!!!!!!!
En molnig högsommardag, där på gräsmattan där ambulanspersonalen försökte ge honom livet igen hade han bestämt sig. Han var nöjd och tillfredsställd med att ha haft oss barn och barnbarn och nära vänner hos sig tre dagar tidigare så han tyckte nog att klockan var slagen. Vilket underbart sätt att gå bort på !
Vilken vacker trädgård vi har.....
Ja, jag skall nog passa på att plocka upp lite bladspenat innan dom där jävla mördarsniglarna äter upp dom.
Där på sin stol på altanen tittandes ut på det gröna och blommande i deras lilla täppa sittandes som på bilden ovan satt han när mamma sköljt färdigt sin spenat. Tänk att få sin önskan uppfylld om att få checka ut snabbt och lätt, som shop express i matbutiker. Hjärtat slutade att slå och det var som om han visste detta förväg. Nu i dagarna så känns det som om han har varit väldigt närvarande och det känns ända in i hjärtat, då kommer tårarna och saknaden ännu mer. Varför är det så, är det något jag behöver veta eller tänka på ? Jag vill så gärna berätta om mina dagar, säga något viktigt till dig, härma din svensk-tyska brytning så att du kan småle lite. Samtidigt så är denna upplevelse så vacker och fridfull även om den kom oväntat. Titta på fotot. Han ler i mjugg och ser filurig ut och så är han på alla foton som togs den dagen, nästan ett religiöst haleluja moment där han sitter och ser förnöjd ut med sina knäppta händer. 
Har du gått och blivit religös gubbe, fick han en fråga om.
Nej, han var bara så glad över att alla var samlade på mammas kalas och att han mådde bra över det. Härligt !!!!!
Jag var tvungen att dela med mig av mina tankar och hoppas att jag finner lite mer ro på resten av veckan. Idag lyssnar jag på :
Ich liebe dich.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar